15 Şubat 2017 Çarşamba

sagopa - galiba

Bu ikilemlerin arkasında çok şey var 
Hiç bir şey bir neden değilki, 
Ama hak ettiğimi düşündüğümde hiç de adil değilki 
Sen nesin ve kimsin ? Sal yaralı balıkları gitsin, misina artık çok gergin 

İster istemez her şeyim sende rehin 
Ne yanlış bir karar masası, sen ne kötü bir hakimsin 
Bu ne zor bi dosya, sen ne kolay bir kararsın 
Senden görünmüyor önüm, meğer ne kolaymış fikri ölüm. 

Hep anlatırdı sevdiklerim; "böyleyken böyle olur".Söz söylenir göz dolar, Haziranlar Şubat olur! 
İhtimallerimi düşünürüm ve ihmallerimi yoklarım, 
İçimden ayrılık şarkıları bestelerim ve söylerim. 

Ben deli dolu biriyim, ama şu an sadece doluyum, 
Kırılmış bir sağ kolum, 
Gönlü bir hayli kırık, yapayalnız, bomboş bir yolum (beenn) 
Beni arayan orda bulur, sözün bittiği yerde bekliyorum. 
Canım malum, yarım eksik, bu kadar mı kolay çeker insan sevdiğinin şakaklarına tetik 
Sanki sen bir avcı, bense infilak eden keklik 
Vakit durdu, bu acı beni boğdu, bittim şimdilik. 

Ama galiba, bütün bu olanlara dayanamam, ama hazırım 
Sen giderken adımlarını sayarım 
Heyhat ! Ne yazık seni yanlış tanıdım sanırım. 

Ama galiba, bütün bu olanlara dayanamam, ama hazırım 
Sen giderken adımlarını sayarım 
Heyhat ! Ne yazık seni yanlış tanıdım sanırım. 

14 Şubat 2017 Salı

13 Şubat 2017 Pazartesi

Köpeğiniz bebeğinizi anlar, onunla iletişim kurar, hatta oyun bile oynayabilir! Peki ama nasıl?


Köpekleri tanımlamak için kullanılan en yaygın kelimeler dost canlısı, sıcakkanlı ve insancıldır; zira köpekler, 24 simayı hafızalarında tutabilir, gözler aracılığıyla canlıların hislerini çözümleyebilirler. "Bebeğim doğduktan sonra köpeğimden kurtulmalıyım" fikri yeni bebekli çiftlerin aklına gelse de bu bir zorunluluk değil. Hatta, son pediatrik araştırmalara göre, evcil hayvanla büyüyen bebeklerin hastalık riski azalıyor, bağışıklıkları güçleniyor! köpek beslenen evlerde büyüyen bebekler, alerjiden soğuk algınlığına kadar, aşırı sterilize edilmiş evlerde yaşayan bebeklere göre daha az sıkıntı çekiyor, astım risklerinde düşüşler gözlemleniyor. Yani, köpeğiniz, bebeğiniz doğduktan sonra sizinle kalabilir, ömrünü geçirebilir - elbette doğru şartlar sağlandıktan sonra.
Köpekler, bebeklere kasten zarar vermeye meyilli değildirler. Aslında, bebek de köpek de birbirlerinin varlığına alıştıktan sonra, sıkı dostlar gibi anlaşabilirler. Vahşi adledilen pitbullar bile, bebekler ile anlaşılmaz bir uyum sağlar. Özellikle de bebeklerle beraber büyüyen yavru köpekler, aralarında ilginç bir iletişim bile geliştirebilir.




Köpekler, bebeklere alışıp onları yeni sahipleri kabullendikleri vakit, öncekine nazaran daha sadık ve sevgi dolu bir hale gelirler, yani bebekli bir evde yaşamak köpeklerin de psikolojisinde olumlu sonuçlar yaratıyor. Köpeklerin yetişkin bireylere olan sadakati ve tavrı ile 'bebek sahiplerine' olan arasında belirgin bir fark var. Bu köpekler daha yoğun hisler besler, görev bilinçleri daha kuvvetlidir ve korumacı olurlar.
Evcil hayvanların bir olumlu yanı da, bebekliğinden itibaren çocuğunuzun sosyelleşmesini sağlayacak canlılar olmaları. Bu sayede bebeğiniz farklı iletişim yollarını keşfeder, konuşamadığı zamanlarında bile, benzer iletişim yollarına sahip bir canlı ile anlaşmanın yolunu bulur. Evcil hayvanla büyüyen çocukların konuşmak ve yürümek gibi konularda daha hızlı gelişme gösterdikleri kaydedilmiştir.

En önemlisi, köpekli evlerde bebeğiniz sevgiyle büyür. Sizden sonra, dünya üzerinde onu sizin kadar sevebilecek yegane canlıdır köpeğiniz.



31 Ocak 2017 Salı

2016 audi tt rs


Audi’nin en ateşli coupe modeli en güçlü versiyonu 2016 Yeni Audi TT RS ile yollara çıkmaya hazır.
90’lı yılların sonunda ürettiği audi tt modeli ile büyük sükse yapan ve her yeni modeliyle üzerine koyarak ilerleyen Alman üretici, yakın zamanda 3. jenerasyonunu yollara çıkardığı sportif modelinin şimdi de en hızlısını yayınladı. Meşhur 2.5 litrelik turbo beslemeli FSI motoru kullanan audi, ortaya çok daha güçlü ve teknik tablo da “yok artık!” değerlere sahip yeni audi tt rs modeli çıkarmış. Hadi aracın detaylarına bakalım.

Audi TT RS modeli ile yolların tanışması 2009 yılında gerçekleşti. Meşhur 2.5 lt tfsi motorunu bu aracında kullanan Audi, o zamanlarda 340 ps 450 nm tork gibi bir güç almış ve aracı 4.5 saniye de 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyordu. 7 senenin ardından yeni kasa audi tt rs ile tekrardan gündeme gelen bu konu, yapılan değişimleri fazlasıyla merak ettirdi. Yine 2.5 litrelik TFSI motor kullanılmış. Tahmin edeceğiniz üzere artışta yaşanmış. 400 ps 480 nm tork gibi verim alan firma aslında büyük değişim yokmuş gibi algıyı güç eğrisinde hissettirse de performans değerlerine baktığımızda 3.7 saniye 0-100 hızlanma değeri yapılanlar hakkında büyük ipucu veriyor.
2016 yeni audi tt rs; 4 farklı sürüş modu (konfor, otomatik, dinamik ve kişisel), spor süspansiyon, araç içinden ayarlanabilir egzoz sübapları ve dört tekerden çekiş sistemi yani nam-ı diğer audi quattro sistemiyle öne çıkıyor. Sportif ruhu olabildiğince en etkin şekilde yaşatmak için tasarlanan bu otomobil’in birde üstü açık versiyonu yani roadster kasası sunuluyor.
2016 yeni audi tt rs roadster içinde birkaç bilgi aktarayım. Özgürlük arayanların tercih listesine girecek olan bu otomobil de kullanılan tente 10 saniye içinde açılıp kapanabiliyor ve bunu 50 km/s hıza kadar hareketli halde yapabiliyor. Performans konusunda coupe versiyonuna göre biraz yavaş kalan üstü açık yeni tt rs, 0-100 hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayabiliyor. Fakat maksimum hızda coupe versiyonunda olduğu gibi yine 250 km/s hızı görebiliyor. Aslında bu değer ikisi içinde elektronik olarak sınırlandırılmış. Audi firması, müşterinin isteği doğrultusunda opsiyon olarak bunu 280 km/s hıza kadar çekebiliyor.